مهندسی میدان و مایکروویو

مهندسی میدان و مایکروویو

انجمن مهندسی مایکروویو ایران
مهندسی میدان و مایکروویو

مهندسی میدان و مایکروویو

انجمن مهندسی مایکروویو ایران

تخلیه الکتریکی (بخش دوم)

همه چیز در ارتباط با ESD بد نیست. بدن انسان رسانای مناسبی نیست. رطوبت بالا در هوا باعث می شود که بار الکتریکی به صورت بدون خطری تلف شود، هم چنین باعث می شود که مواد طبیعی ESD رساناتر شوند. به همین دلیل است که در روزهای سر زمستانی، زمانی که رطوبت داخل خانه بسیار اندک است، تعداد جرقه های روی دستگیره در افزایش می یابد. تابستان، یا روزهای بارانی، به سختی می توان مقدار قابل توجهی الکتریسته ساکن تولید کرد. اتاق های تمیز صنعتی و درکارخانه ها به منظور کنترل ESD، به تنظیم همزمان دما و رطوبت در این فصل می پردازند. سطوح سیمانی نیز رسانا هستند، بنابراین مواد بسیار زیادی وجود دارند که می توانند برای محافظت در برابر الکتریسیته ساکن کمک کنند. 

به منظور محافظت در برابر ESD لازم است که ولتاژ زمین تمامی نقاط را یکسان و استاندارد کنیم. به دلایل حفاظتی در تمامی پریزها GROUND وجود دارد. در برخی موارد این کار به دلیل مقابله با الکتریسته ساکن انجام می شود.این گراند به ما این امکان را می دهد که بتوانیم الکترون های اضافی بدن، ابزارمان و غیره را تخلیه کنیم. اگر همه چیز بر روی میز کار به صورت مستقیم یا غیر مستقیم به زمین وصل شده باشد، الکتریسیته ساکن خیلی قبل اینکه تخلیه الکتریکی بتواند رخ دهد، از بین می رود. 

مسئله GROUNDING می تواند به خوبی به روش های متفاوتی انجام شود. در مکان هایی با سیم کشی مدرن، از پین زمین روز پریز می توان استفاده کرد. برای زمین کردن میز کار راه درست به صورت نشان داده شده در شکل زیر است.


کانال تلگرام

صفحه Linkedin

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد